A hipszter fotós és a rendezőlegenda varázslatos kalandjai Franciaországban
Visages villages (2017)
színes, feliratos francia dokumentumfilm, 93 perc
Visages villages (2017)
színes, feliratos francia dokumentumfilm, 93 perc
Korhatár: III. kategória (12)Bemutató: 2018. 04. 26.
8.0/10 (3,570 szavazat)
Metascore: 95/100
rendező Agnès Varda, JR
író Agnès Varda, JR
szereplők Amaury Bossy, Jean-Paul Beaujon, Jeannine Carpentier, Yves Boulen
operatőr Claire Duguet, Julia Fabry, Nicolas Guicheteau, Raphaël Minnesota, Roberto De Angelis, Romain Le Bonniec, Valentin Vignet
zene Matthieu Chedid
Bemutató2018. 04. 26.
Korhatár besorolásIII. kategória (12)
Mi a közös a filmművészetet megújító francia új hullám egyetlen női tagja, a 89 éves Agnès Varda és a 33 éves francia fotós és street artist, JR világlátásában? Több, mint gondolnánk: hasonló filozófia és életre szóló szenvedély a képek megalkotása, kiállítási módja, közzététele iránt. A két alkotó együtt indul útnak JR fotóautomatává átalakított lakókocsijával Franciaország eldugott falvaiba, ahol a helyiekkel beszélgetnek és gigantikus méretű portrékat készítenek róluk. A képek házak, pajták, gyárépületek faláról, vonatok oldaláról köszönnek vissza. Az Arcélek, útszélek ezeket a szívmelengető találkozásokat dokumentálja, és a nem mindennapi barátságot, mely az út során szövődik a furcsa páros között. Varázslatos hangulatú és felejthetetlen road movie.
Az Arcélek, útszélek több mint húsz rangos filmes díjat nyert, köztük Cannes-ban az Arany Szem-díjat; valamint Oscar-díjra nevezték a legjobb dokumentumfilm kategóriájában.
Agnès Varda
Agnès Varda 1928-ban a belgiumi Ixelles-ben született és itt nőtt fel négy testvérével. 1940-ben a családja Dél-Franciaországba költözött a világháború elől menekülve. Tinédzser éveit Sète-ben töltötte, majd Párizsba költözött, ahol az École du Louvre hallgatója volt és fényképezést tanult az École de Vaugirard esti képzésén. Varda 1948-ban kezdett fotósként dolgozni Jean Vilar oldalán, a neves színész és színházi rendező ekkor alapította meg az Avignon-i Színházfesztivált, majd később a párizsi Théâtre National Populaire-t. Varda első saját kiállítását 1954-ben a saját udvarán rendezte meg. Ugyanabban az évben kezdett filmezni autodidakta módon. Megalapította többedmagával a Ciné-Tamaris nevű céget, és megrendezte első játékfilmjét Párbeszéd címmel, mellyel kiérdemelte a „francia új hullám nagyanyja” titulust.
Azóta számos rövidfilmet és egész estés filmet rendezett, játékfilmeket és dokumentumfilmeket egyaránt. 2003-ben vizuális művészi karrierjét is megkezdte a velencei Biennálén. Varda Párizs 14. kerületében, a Rue Daguerre-en lakik. Férje az 1990-ben elhunyt, szintén filmes Jacques Demy volt. Közös gyermekük Rosalie Varda-Demy, aki jelmeztervezőből látványtervező és producer lett; valamint Mathieu Demy, színész és rendező.
Agnès Varda
Agnès Varda 1928-ban a belgiumi Ixelles-ben született és itt nőtt fel négy testvérével. 1940-ben a családja Dél-Franciaországba költözött a világháború elől menekülve. Tinédzser éveit Sète-ben töltötte, majd Párizsba költözött, ahol az École du Louvre hallgatója volt és fényképezést tanult az École de Vaugirard esti képzésén. Varda 1948-ban kezdett fotósként dolgozni Jean Vilar oldalán, a neves színész és színházi rendező ekkor alapította meg az Avignon-i Színházfesztivált, majd később a párizsi Théâtre National Populaire-t. Varda első saját kiállítását 1954-ben a saját udvarán rendezte meg. Ugyanabban az évben kezdett filmezni autodidakta módon. Megalapította többedmagával a Ciné-Tamaris nevű céget, és megrendezte első játékfilmjét Párbeszéd címmel, mellyel kiérdemelte a „francia új hullám nagyanyja” titulust.
Azóta számos rövidfilmet és egész estés filmet rendezett, játékfilmeket és dokumentumfilmeket egyaránt. 2003-ben vizuális művészi karrierjét is megkezdte a velencei Biennálén. Varda Párizs 14. kerületében, a Rue Daguerre-en lakik. Férje az 1990-ben elhunyt, szintén filmes Jacques Demy volt. Közös gyermekük Rosalie Varda-Demy, aki jelmeztervezőből látványtervező és producer lett; valamint Mathieu Demy, színész és rendező.
"VIDÁM, NYITOTT, SZUPERDUÓ!" - IndieWire
JR
JR 1983-ban született Párizs mellett, jelenleg Párizs és New York között ingázva él. 2001-ben talált egy kamerát a párizsi metróbanm és dokumentálni kezdte élményeit a metróban és a háztetőkön, majd a fotókat kültéri városi falakra ragasztotta. Ez vált védjegyévé munkássága kezdetén, mely nagyrészt óriási méretű fekete-fehér fotókból áll. JR szabadon állítja ki munkáit világszerte, olyan emberek figyelmét is felkeltve, akik alapvetően nem járnak múzeumba. Fotói arcokat és emberi történeteket mutatnak be a francia külvárosoktól kezdve Törökországig, a Times Square-től a párizsi Pantheonig, a kenyai gettóktól a brazil favellákig. Miközben a képeket felragasztja, a helyi közösség tagjai is részt vesznek a művészi folyamatokban, és semmi nem különíti el az alkotókat a befogadóktól. Mivel ő maga anonymus marad, és soha nem magyarázza el hatalmas képeit, bőven hagy teret a befogadásra tárgya / hősei és a járókelők / értelmezők találkozására. JR munkájának esszenciája: kérdéseket feltenni.
JR
JR 1983-ban született Párizs mellett, jelenleg Párizs és New York között ingázva él. 2001-ben talált egy kamerát a párizsi metróbanm és dokumentálni kezdte élményeit a metróban és a háztetőkön, majd a fotókat kültéri városi falakra ragasztotta. Ez vált védjegyévé munkássága kezdetén, mely nagyrészt óriási méretű fekete-fehér fotókból áll. JR szabadon állítja ki munkáit világszerte, olyan emberek figyelmét is felkeltve, akik alapvetően nem járnak múzeumba. Fotói arcokat és emberi történeteket mutatnak be a francia külvárosoktól kezdve Törökországig, a Times Square-től a párizsi Pantheonig, a kenyai gettóktól a brazil favellákig. Miközben a képeket felragasztja, a helyi közösség tagjai is részt vesznek a művészi folyamatokban, és semmi nem különíti el az alkotókat a befogadóktól. Mivel ő maga anonymus marad, és soha nem magyarázza el hatalmas képeit, bőven hagy teret a befogadásra tárgya / hősei és a járókelők / értelmezők találkozására. JR munkájának esszenciája: kérdéseket feltenni.